poslání, cíle, principy
Poslání
Odborné sociální poradenství pomáhá osobám při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí se zřetelem na rozvíjení samostatnosti a soběstačnosti v jejich přirozeném prostředí. Služba je poskytována bezplatně.
Cíle služby
Cílem služby je poskytovat odborné sociální poradenství se zaměřením na potřeby osob, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci a nejsou schopny ji řešit vlastními silami.
Cílová skupina
- Osoby ve věku 16 – 64 let
- Osoby v krizi
- Osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- Rodiny s dítětem/dětmi
- Etnické menšiny
Poskytované služby
1) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- poskytování informací o možnosti využití dalších dostupných služeb a zprostředkování kontaktu s těmito zařízeními
2) sociálně terapeutické činnosti
- poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, v oblasti vzdělávání
3) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
Kapacita ambulantní formy poskytování
- počet intervencí (30 min. jednání) -4
Principy poskytování služby
- rovnost (na poskytování služby mají nárok všichni bez rozdílu pohlaví, rasy, národnosti, etnické příslušnosti, víry, náboženství či sexuální orientace)
- diskrétnost (ochrana soukromí, získáváme jen ty údaje, které jsou nezbytné pro poskytování služby)
- individuální přístup (ke každému přistupujeme individuálně dle jeho aktuálních potřeb)
- dobrovolnost (služba je dobrovolná a každý může od jejího poskytování odstoupit)
Poskytování služby se řídí
- Zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
- Vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
- Vnitřními metodikami organizace
Podávání a vyřizování stížností
Poskytovatel má vypracovaná pravidla pro podávání a vyřizování stížností. Postup pro podávání stížností je vyvěšen v zařízení a zájemce o službu je s nimi seznámen v průběhu jednání.